czwartek, 26 lutego 2015

SIMPLE, HEALTHY BANANABREAD !

Dziś pomysł na alternatywę dla białego chleba. Ta sprawdza się bardzo dobrze i chociaż jest to wersja bardziej słodka niż wytrawna, wciąż sprawdzi się w formie śniadania.
Kto nigdy nie jadł takiego chleba niech koniecznie spróbuje a jestem pewna, że zadomowi się u Was na stałe !

Przepis :
Składniki: 
- 2 dojrzałe, duże banany
- szklanka płatków owsianych/otrębów
- 1/3 szklanki nasion siemienia lnianego
- 1-2 jajka (w zależności od konsystencji)
- łyżka masła lub oleju kokosowego (roztopić)
- 4 łyżki mąki (ja użyłam z ciecierzycy ale może być i razowa i jaglana i pszenna)
-  łyżka miodu
- łyżeczka cynamonu
- łyżeczka proszku do pieczenia
- pół łyżeczki sody oczyszczonej
- szczypta soli
- mak/nasiona do posypania na wierzch (słonecznik, siemię, sezam, orzechy)

Banany wystarczy rozgnieść lub zblendować . Dodać otręby owsiane, mąkę, proszek do pieczenia, sodę, siemię i przyprawy. W drugiej misce wbić jajka, dodać roztopiony tłuszcz (ja użyłam oleju kokosowego) i miód. Wymieszać wszystko razem . Powinna powstać bardzo gęsta i lepka masa ale nie zbyt rzadka. Wylać do formy (forma na keksówkę 10 x 20 cm), posypać wierzch nasionami i piec w 175 stopniach przez około 40 min - 1 h. Gotowe ! 
Nie taki diabeł straszny :)



Smacznego !


4 komentarze:

  1. Uwielbiam takie chlebki domowej produkcji, Twój wygląda bardzo zdrowo i apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. ale WSPANIALE wygląda! Samym wyglądem zachęca do zjedzenia...a pewnie smak jest jeszcze lepszy niż wygląd ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ! Polecam wypróbować, smaczny i zdrowy :) Buziaki ;*

      Usuń