środa, 25 lutego 2015

JAGLANE BURGERY Z INDYKA w pełnoziarnistym chlebku pitta / MILLET TURKEY SLIDERS in whole-wheat pitta bread

Dziś z pomysłem na fast food(a) po mojemu, po "zdrowemu"...

Po dłuuuuugim spacerze, wyczerpaniu wszelkich zapasów energii, potrzeba mi czegoś, co zapewni powrót do życia. Kiedy jestem bardzo głodna najłatwiej ulec pokusie i zjeść coś nieodpowiedniego, co szybko nasyci ale niekoniecznie dostarczy tych wartości, na których mi zależy. Co wtedy ? Wtedy sięgam po owoc, taki który na chwilę zatrzyma uczucie głodu. Najlepszą opcją jest smoothie. Wrzucam banan, jabłko dolewam sok pomarańczowy i zanim przygotuję obiad mam czym zająć żołądek.

Zaczęłam myśleć, co bym zjadła a na myśl przychodziły mi tylko fryty, pizze, lody i BURGERY !!! No to zrobiłam burgera :) Pysznego, zdrowego i mega sycącego. Bez bułki za to z kaszą jaglaną, w pełnoziarnistych chlebkach pitta z musztardą dijon oraz marchewkami pieczonymi w miodzie z sezamem lub z oliwkami :)

Oto przepis :

Składniki na 8 sztuk :
300 g mielonego filetu z indyka
1/3 szklanki kaszy jaglanej
1 średniej wielkości cebula - drobno posiekana
2 ząbki czosnku
połówka papryczki chilli (bez pestek, posiekanej)
1 łyżka oliwy extra vergine
przyprawy : sól, pieprz, 1 łyżeczka suszonego oregano, papryki słodkiej w proszku, ostrej papryki i połowa łyżeczki imbiru
1 małe jajko
natka pietruszki (posiekana)

Składniki łączymy ze sobą i turlamy kotlety. Pieczemy na grillu ok 15 min w 180 stp. 

Oprócz tego : 
pełnoziarniste chlebki pitta (przecięte na pół, można podgrzać chwilę w piekarniku - ok. 3 min)
łyżka majonezu light
świeża sałata 
łyżeczka dobrej jakości musztardy dijon
ok. 3 średnich marchewek pokrojonych w ćwiartki
łyżka miodu
łyżka białego sezamu
oliwki

Marchewki kroimy na ćwiartki, wykładamy na blachę  wyłożoną papierem do pieczenia, dodajemy miód i posypujemy sezamem. Pieczemy w piekarniku w 150 stp. 10 min. 

Cała reszta chyba jest dość oczywista, przekładamy warstwy burgera : pitta, majonez, sałata, burger, musztarda, marchewki/oliwki, pitta . Możemy dać wiele warzyw, które świetnie komponują się z burgerem - cebula, pomidor, ogórek, rzodkiewka .... to samo z sosami - pozostawiam waszej inwencji :) 

Mam nadzieję, że pomysł na zdrowe burgery Wam się podoba ...
Zapewniam, że są PY-CHA !
Wygląda też całkiem ok :)
Polecam !





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz