czwartek, 5 lutego 2015

KREMOWA ZUPA CZOSNKOWA / GARLIC CREAMY SOUP

 Na obiad, na lunch i na kolację ... Od dziś mogę tę zupę jeść o każdej porze dnia! Zrobiłam po raz pierwszy ale zdecydowanie stała się moją ulubioną. Stawiam ją na piedestale i gorąco polecam zwłaszcza w czas zimy bo świetnie rozgrzewa i w walce z choróbskiem bo czosnek to najlepszy naturalny antybiotyk. Nas choroba nie weźmie... 

Przepis: 
Składniki: 
3 główki czosnku
ok. 4 sztuk średniej wielkości ziemniaków
2 pietruszki
pół pora
pół selera 
2 cebule 
50 g masła 
nać pietruszki
sól, pieprz do smaku
bulion drobiowy lub warzywny  (ja robię jak na rosół drobiowy)
 
Osobno gotujemy bulion. Czosnek obieramy, kroimy w kostkę i smażymy na maśle z cebulą, do miękkości nie rumienimy za bardzo. Gotujemy warzywa i ziemniaki, gdy są już miękkie a czosnek z cebulą puściły soki, wszystko razem blendujemy na kremową masę. Dodajemy bulion ale tak by zupa nie była zbyt rzadka. Doprawiamy wedle uznania. Na koniec dodajemy posiekaną nać pietruszki. Gotowe ! Ja dodałam jeszcze ciecierzycę i ciemny chleb dlatego, że moja była bezmięsna. K. oczywiście wolał z mięchem :)  Zupka jest przepyszna ... Polecam spróbować ! :)

Tyle na dziś ... Do następnego !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz