sobota, 11 lipca 2015

FOTOMENU

Nie będę wiele dziś pisać, za to pokażę ... Niewielka część tak na prawdę została uwieczniona na zdjęciach a to przez ostatnią bieganinę. Większość posiłków zjadałam w pracy bo sezon u nas w pełni i nawał obowiązków, co nie oznacza, że zaniedbałam dietę. Sama przygotowuję mój jadłospis a lunchbox jest mi niezbędny w ciągu dnia. 

Udało mi się wytrwać tydzień bez mięsa . Zauważyłam, że zastępując mięso np. roślinami strączkowymi, wcale nie tęskniłabym za nim tak bardzo...

FOTOMENU

Wege-lunch : pieczone cukinie z pomidorami + pieczony kalafior z mozarellą i słonecznikiem (swoją drogą, pieczony kalafior smakuje zupełnie inaczej niż ten gotowany, jest intensywny z orzechowym smaczkiem, PY-CHA!)



Jaglanka !

 Najlepsza przekąska - hummus i marchewy ...





 Kompot domowej roboty, tym razem chyba wyszedł jeszcze lepszy :)
#Rhubab

 Mini brushetta ...

Komu lato nie kojarzy się z grillami... Szaszłyki z kurczakiem limonkowo-tymiankowo-musztardowym :)


Absolutny hicior w tym tygodniu - kurczak + quinoa w sosie sojowym z tymiankiem, pieczarkami, warzywami, z nutą chilli i imbirem !!!

składniki : 
- ok 300 g kurczaka 
- oliwa/olej kokosowy (3 łyżki)
- świeży tymianek
- ostra papryczka 
- 1/3 szklanki sosu sojowego
- łyżka miodu
- łyżeczka musztardy
- sok z połowy limonki + starta skórka 
- sezam 
- sól, pieprz do smaku 
- papryka zółta, czerwona, zielona 
- ok 300 g pieczarek
- 3 cebulki szalotki

Quinoę przelać zimną wodą i odstawić na chwilę. Gotować na małym ogniu około 25 min. Kurczaka osuszyć i pokroić w kosteczkę. Z papryk powycinać gniazda nasienne i posiekać. Pokroić wszystkie warzywa i pieczarki w kosteczkę. Najpierw podsmażyć cebulkę i pieczarki. Na osobnej patelni smażyć mięso na oleju kokosowym dodając sos sojowy, musztardę i limonkę oraz ostre papryczki i imbir. Wrzucić mięso i warzywa do woka. Po usmażeniu posypać sezamem i dodać świeży tymianek. Gotowe ! Jeść !


Tradycyjnie smoothie...



2 komentarze:

  1. Hej, odkryłam Twój blog kilka dni temu. Przeczytałam już chyba wszystkie posty i jestem pełna podziwu. Wykonałaś kawał dobrej roboty! Jeszcze nikt nigdy mnie tak nie zmotywował! Miałam dotychczas przygody ze zdrowymi dietami ale teraz, po przeczytaniu Twojej historii, zamierzam zmienić styl życia na zdrowy i aktywny. Pokazałaś mi że można. Jesteś świetną motywatorką, czekam na nowe wpisy, zdjęcia i przepisy! Pozdrawiam serdecznie, Gosia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej :* strasznie mi miło, dzięki !!! Cieszę się, że znajdują się ludzie, którzy oprócz krytyki doceniają i widzą pozytywy w tym co robię, właśnie takie opinie mnie motywują . Mam nadzieję, że Cię nie zawiodę :) Sprawiłaś mi ogromną niespodziankę, mam nadzieję, że zostaniesz na dłużej :) Buziaki !!! Karola.

      Usuń